zondag 9 december 2007

Know your world

Hoe goed ken je de wereld nou werkelijk? Ik ben een hopeloze kaart-nerd en dit spelletje is dan erg verslavend. Je moet in 12 levels verschillende steden en plaatsen op de wereld kunnen aanwijzen. Je krijgt punten voor het aantal kilometer en het aantal seconde dat je er over doet om te bedenken waar het ook-al-weer allemaal ligt.

Nu begint het natuurlijk makkelijk met de Barcelona, Londen, New York, Kaapstap en Sydney. Maar langzaam krijg je steden in Uruaguay, Zambia en Tadjikstan. En de laatste levels alleen nog maar rare exotische eilanden die te klein zijn voor de wereldkaart maar die je ergens in een van de wereldoceanen moet gokken.

De lastigste landen zijn natuurlijk grote landen als China, Rusland Brazili=, Canada en Australië. Want landen goed gokken lukt nog wel maar als je in Rusland aan de verkeerde kant zit, zit je er toch zomaar 10.000km naast. Of gemenigheden als een plek in Noorwegen en dan braaf op Noorwegen klikken en dan blijkt het een klein eiland bij de Zuidpool te zijn dat Noors territorium is.

Ik heb level 12 uitgespeeld met een eindscore van 565059. Beat it!
En nog een tip... speel dit spel niet 's nachts met meerdere mensen als er mensen willen slapen want die worden gek van schreeuwpartijen als:
Meer naar het Noorden!
Bij Madagagcar!
Nee lul, dat is Frans Guyana
Enz.

Succes!

5 opmerkingen:

Sjoerd zei

En bedankt hoor. Daar gaan weer ettelijke uren van mn leven.

Momenteel kom ik nog niet voorbij level 10, maar dat duurt niet lang meer...

Al die bananenrepublieken in afrika en azië

Anoniem zei

Afrika verpest mijn score ook, al weet je na 35x spelen meer te vinden dan eerst.

Ik had je verslagen, maar ik weet mijn punten niet meer :(

Carmen zei

I'm hooked...

Pindakäse zei

en hoeveel punten haalt iedereen?

Unknown zei

aaarrrghh verslavend en frustrerend (ik heb vroeger duidelijk niet opgelet bij topografie van meneer Reinders :) )