maandag 3 december 2007

Alias

Terwijl ik een weekje heel zielig lag te wezen met een flinke griep onder de leden heb ik wel de laatste serie van Alias kunnen kijken. Ik heb een paar jaar geleden enkele afleveringen gezien en daarna is het nooit op de Nederlandse TV geweest. Veronica is er een paar jaar geleden wel mee begonnen maar terwijl het een lopend verhaal is, werden de afleveringen op TV compleet random uitgezonden.

Maar op Marktplaats werd opeens alle 5 de seizoenen aangeboden en een paar tientjes verder had ik 27 dvd's met Alias. Rond de zomer ben ik begonnen met kijken en nu een paar maanden verder heb ik alle 105 afleveringen gezien; dat is in totaal 70 uur aan de buis gekluisterd gezeten. Ik snap niet dat het niet een grote serie is Nederland is geworden want ik vond het geniaal. Ondertussen zwerven de DVD-boxen ook bij mijn vrienden en wordt iedereen langzaam verslaafd.



De serie draait rond Sydney (gespeeld door Jennifer Garner) dat bij de geheime dienst werk. Dus er is veel actie te zien rond geheime missies. Dat is het actiegedeelte en eigenlijk het meest voorspelbare en saaie gedeelte van de serie. Het is vooral interesant door de verschillende lagen. Zo zijn er ingewikkelde familie-en vriendenbanden met veel verraad, veel complottheorieën en dubieuze overheden. Maar daardoorheen loopt nog een lijn en dat is die van Rambaldi. Een soort Leonardo da Vinci achtig type uit de 15e eeuw die allemaal voorspellingen hebben gedaan die nu allemaal uitkomen en uitvindingen die steeds terugkomen en er soms een X-files achtige vaagheid aan de serie geven.

Leen, koop of download het. Geniale serie dus, maar kijk misschien niet te veel achter elkaar want je begint helemaal te denken in complottheorieën en geheime missies. Nu moet ik een nieuwe verslaving zoeken...

Geen opmerkingen: