maandag 1 oktober 2007

Avondje Stubnitz

Een paar maanden per jaar is Amsterdam een podium rijker waar veel feestjes in de techno en elctrosfeer zitten spelen er ook vaak leuke bandjes. Het podium moet Amsterdam delen met andere grote havensteden in Europa want het namelijk een boot: de Stubnitz. Een groot voormalig Oost-Duitse vissersboot. Binnen is een door alle rare gangetjes, trappetjes, het podium met het vissersnet, het gedimde gekleurde licht een bijzondere undergroundsfeer.


De boot komt al enkele jaren in Amsterdam maar vorig jaar was mijn Stubnitz- ontmaagding en heb ik onder andere een geniale Russische groep met 12 man op het podium. Helaas was het dit keer was het iets minder muzikaal hoogstaand met twee Crust bandjes. Paviljonul32 uit Timisoara (dat is Roemenië) en Krush uit Amsterdam. Beide niet echt mijn kopje thee maar prima vermaakt.

Het maakt toch niet heel veel uit wat er is, vermaakt me toch wel op de Stubnitz, bovendien hebben ze lekker bier uit Duitsland. Een verademing tussen alle Heineken-tenten in Amsterdam.


1 opmerking:

Jimmy Shelter zei

Ik was op de Stubnitz met het Sleazefest van dit jaar.

De sfeer op die boot voegt echt iets toe aan een concert.